Základy zdravého spánku

Vítejte v průvodci pro zdravý spánek. Připravili jsme pro vás ty nejdůležitější rady, informace a často kladené dotazy.

1. Zvolte si správnou tvrdost matrace

Matrace má kopírovat tvar těla, přizpůsobit se mu a podepřít ho. Matrace by měla být rozdělena na zóny. Při výběru si vyzkoušejte minimálně 10 min, jak se vám na matraci leží. Pro spáče s nižší hmotností je vhodná měkčí matrace, pro osoby s vyšší hmotností, zase tužší

2. Při výběru délky matrace počítejte s rezervou

Optimální šířka matrace je 90 cm, u dvoulůžka postačí 160 cm. Délka by měla přesahovat výšku spáče o 15-20 cm.

3. Spěte alespoň 35 cm nad zemí

Obecně platí, čím vyšší matrace, tím vyšší komfort spaní. Ideální výška lehací plochy postele je mezi 40-50 cm u starších lidí až 55 cm.

4. Na dvoulůžko samostatné matrace

Při rozdílnosti výšky a váhy spáčů, je vhodnější volit dvě samostatné matrace.

5. Rošt je důležitý

Rošty splňují jeden z důležitých požadavků na zdravý spánek a tím je vzdušnost, díky které je matrace lépe odvětrávána. Lamelové nebo laťové rošty podporují a zlepšují ortopedické vlastnosti matrace a její životnost.

6. Myslete na alergie

Pro osoby s alergiemi jsou vhodné zdravotní matrace z přírodních pěn či roun. Zvolte správné materiálové složení potahu, které může významně podpořit zdravý spánek. Výhodou je snímatelný a pratelný potah.

7. Výměna matrace

Odborníci doporučují z hygienických hledisek, vyměnit matraci každých 5 -10 let za novou.

8. Proč nešetřit?

Spánkem každý člověk stráví třetinu svého života a proto je kvalita této oblíbené činnosti velmi důležitá. Výběr nové matrace a roštu, berte jako důležitou investici do budoucna. Rádi vám poskytneme konzultaci.